Фаст фешн (англ. fast fashion - «швидка мода») - оновлення асортименту марки кілька разів на сезон. Стає можливим за рахунок копіювання ідей провідних дизайнерів. Найчастіше застосовується в мас-маркеті.
Зараз головними представниками фаст фешну є Zara, H&M і TopShop.
Креативність дизайнера бренду фаст фешн проявляється в умінні швидко адаптувати популярні речі, розроблені кимось іншим, для своєї колекції марки.
У сегменті фаст фешн до запасів модного одягу ставляться як до продуктами харчування, які мають термін придатності і швидко псуються. Виробники оперативно оновлюють асортимент і пропонують одяг на піку моди за низькими цінами, змінюючи свій асортимент набагато частіше, ніж випускаються основні класичні сезонні колекції.
Витрати від швидкої зміни асортименту компенсуються обсягом продажів. До розпродажів доходить близько 10% товару, порівняно з 80% у більш дорогих дизайнерських марок.
Вперше стратегія фаст-фешн була використана іспанським брендом Zara.
У першому магазині Zara були представлені двійники одягу відомих Модних будинків.
Засновник компанії Амансіо Ортега вважав у той час головною проблемою розвитку бізнесу занадто повільне оновлення асортименту. Через 10 років після відкриття бренду, проблему вирішив спеціаліст з інформаційних технологій Хосе Марія Кастейяно, створив для Zara революційну модель виробництва та розповсюдження товару.
Завдяки нової комп'ютеризованої схемою, компанія змогла скоротити час від дизайну до надходження в продаж модного одягу до 10-15 днів у порівнянні зі стандартним півріччям. І замість того, щоб віддавати всю роботу одному дизайнеру, в компанії Zara створили свою внутрішню команду дизайнерів, кількість яких до кінця XX сторіччя склала понад 200 осіб.
Немає коментарів:
Дописати коментар